کد لوگوهای سه گوشه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

www.faater110.ir

.:: نویسندگان ::.

مدیر وبلاگ: پلاک [66]


صراط الحمید [57] (@)

تسا 110 [36] (@)

خاکریز [12] (@)

تمّار [5] (@)

افسر جنگ نرم [40] (@)

مرصاد [78] (@)

متکلم وحده [23] (@)

فرهنگ قرآنی [1] (@)

چادر خاکی [4] (@)

حجاب فاطمی [55] (@)

به سوی موعود 1 [14] (@)

شهید313 [90] (@)

زینبی ام [0] (@)

علی.. [5] (@)


آرمانخواهی انسان، مستلزم صبر بر رنجهاست؛ پس برادر خوبم، برای جانبازی در راه آرمانها، یاد بگیر که در این سیاره ی رنج، صبورترین انسانها باشی. (شهید آوینی) تماس با ما

ذکر امروز
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

قرآن آنلاین به همراه ترجمه گویا

اسلام کوئست

دروس اخلاق استاد محمد شجاعی

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

آستان قدس رضوی

مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
جامعه مهدوی

مجموعه کلیپ صوتی
«جامعه ی مهدوی»
دانلود کنید:

معیارهای جامعه ی مهدوی در کلام استاد پناهیان

نحوه تربیت صحیح در جامعه مهدوی چیست؟

امام زمان علیه السلام، به خاطر چه کسانی غایب است؟

جامعه مهدوی بدی ها را ذوب می کند

در جامعه مهدوی نگاه عوامانه وجود ندارد

در جامعه مهدوی نفاق، ذلیل می شود

در جامعه مهدوی، مردم به هم محبت دارند

محبت، اسم دین من است

امام شناسی خود را قوی کنید

منبع:
www.snn.ir

موسیقی وبلاگ
آمار بازدید
  • بازدید امروز: 13
  • بازدید دیروز: 12
  • کل بازدید: 453079
  •  انت السلام

    نمیدانم .... شاید مقایسه اش درست نباشد....

    ولی اگر یک صدم انتظاری را که برای شروع جام جهانی داشتیم برای شما داشتیم الان سر شیعه را در سوریه نمیبریدند ....

    داعش جرات قتل عام شیعه در عراق را نداشت و کسی به فکرش هم خطور نمیکرد که احد الناسی کربلا را تهدید کند.....

    شاید اگر یک برنامه به اندازه ی برنامه بیست چهارده برای شما روی آنتن میفرستادیم الان دغدغه ی ساپورت پوش ها و بی حجابی ها را نداشتیم.

    اما چه میشود کرد که الان تمام دغدغه ی ما شده اینکه چند بر صفر مقابل آرژانتین میبازیم یا ستاره جام چه کسی خواهد بود یا دلیل استفراغ مسی چیست؟

    اینها اصلا مهم نیستند اگر مهم بودند هیچکداممان اینها را نمیدانستیم اصلا وقتی برایش نمیگذاشتیم و تمام برنامه ی صدا و سیما این نبود.

    ولی دریغا که مهم شده اند. و مهمتر از همه ، مهم نشده است.

    آقای خوبی ها کارهایمان مهم نیست اصلا کار مهمی نکرده ایم.

    انتظارمان هم مهم نیست هرچند منتظر هم نبوده ایم.

    چیز مهمی  یافت نمیکنم که بتوانم مهم جلوه بدهم. ولی یک چیز مهمی هست که دلمان به آن خوش است و آن این که  به فکر شیعه هستید و برایتان مهم است. 




    موضوع:

    نویسنده : پلاک
    پنج شنبه 93/3/22 1:9 عصر


    0

    ای که دائم به جهان منتظر منتظری
    گیری از مردم دانا ز ظهورش خبری

    روز و شب ذکر زبان تو بود یا مهدی
    در فراقش غم دل داری و اشک بصری

    فرض کن، حضرت مهدی به تو ظاهر گردد
    بر در خانه و یا بر سر کوی و گذری

    ظاهرت هست چنانی که خجالت نکشی
    باطنت هست پسندیده ی صاحب نظری؟

    دیده ای هست تو را قابل دیدار امام
    می توانی تو به خورشید جمالش نگری؟

    خانه ات لایق او هست که مهمان گردد؟
    لقمه ات در خور او هست که نزدش ببری؟

    پول بی شبهه و سالم ز همه دارائیت
    داری آنقدر که یک هدیه برایش بخری؟

    گر بپرسد ثمرت چیست تو از طول حیات
    داری از بهر ارائه سند مختصری؟

    ور بپرسد عملت چیست ز بگذشتن عمر
    در عملکرد تو باشد عمل معتبری؟

    برده ای نان و غذا بهر مساکین یک شب
    یا تو داری ز یتیمان و فقیران خبری؟

    در پی امر به معروف و نهی از منکر
    بوده ای بهر محبان ولایت سپری؟

    هیچ گه داشته ای بهر ظهور حضرت
    ناله نیمه شب و ذکر دعای سحری؟

    آن چنان هست که افسرده و غمگین نشوی
    گر بگیرد " سِمت تو"  بدهد بر دگری؟

    داری آمادگی آنکه اگر حضرت خواست
    از سر مال جهان بهر خدا در گذری؟

    واقفی از عمل خویش تو بیش از دگران
    می توان گفت تو را شیعه اثنی عشری ؟

    گر از این جمله که گفتم همه را دارایی
    خوش به حال تو که خود ساخته و منتظری

    ور از این گفته تو را هست قصوری بیگی
    توبه کن بلکه ز محبوب بیابی اثری

    التماس دعا*اللهم عجل لولیک الفرج




    موضوع:

    نویسنده : شهید313
    چهارشنبه 93/3/21 2:12 عصر


    در آیات قرآن، 10 بار به «جوان» اشاره شده که در همه آن ها کلمه «فتى» و مشتقات آن (به معنى جوانمرد) به کار رفته است.

    گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، بهزاد کاظمى؛ قرآن دریاى ژرفى از حقایق و معارف است که هیچ غواصى را یاراى دستیابى به عمق و ژرفاى آن نیست مگر پیامبران الهى و امامان معصوم (ع). و مجموعه اى گرانبها از برنامه ها و درس ها وعبرت هاى زندگى ساز است که هرکس به قدر ظرفیت وجودى خویش و آمادگى روحى اش از آن بهره مى گیرد و عطش کمال خواهى خود را با آب حیات آیات آن فرو مى نشاند.


    براى آنان که بخواهند و روح خود را آماده دریافت و پذیرش حق سازند، همه چیز در قرآن هست، چرا که خود فرموده است: «لارطب و لا یابس الا فى کتاب مبین» (1) (هیچ تروخشکى نیست مگر آن که در کتاب مبین است) و باید نیز چنین باشد زیرا کلام حق است و پروردگار عالم و آدم آن را براى رسول خاتم نازل فرموده تا هم ختم کلام باشد و هم کلام ختم. چون که بالاتر از قرآن هیچ کلامى نتوان یافت و پس از صاحب قرآن نیز هیچ رسولى نخواهد آمد تا کلامى از حق بر او نازل گردد.


    اکنون باید که جان هایمان را به قرآن بسپاریم و دل هایمان را در مسیر وزش نسیم حیات بخش آن قرار دهیم و به حق، آن را امام و پیشواى خود بدانیم که فلاح و رستگارى ما در پیروى و عمل به تعالیم نورانى آخرین کتاب آسمانى است. براى آشنایى با یکى از درهاى ارزشمند دریاى ژرف قرآن بررسى کوتاهى پیرامون «جوان» در قرآن در زیر مى آید، به امید آن که روزنه کوچکى باشد براى مشاهده گوشه اى از نعمت ها و حکمت هاى فراوان اقیانوس بیکران معارف قرآن.


    در آیات قرآن مجید، 10 بار به «جوان» اشاره شده که در همه آن ها کلمه «فتى» و مشتقات آن (به معنى جوانمرد) به کار رفته است. این تعبیر به نوبه خود درس و تذکر مهمى براى ما است که «جوان» در فرهنگ قرآن «جوانمرد» است و باید اصول جوانمردى یعنى پاکى، گذشت، شهامت و رشادت را رعایت کند. کلمه «فتى» و مشتقات آن در قرآن درباره اشخاص و افراد گوناگونى به کار رفته که شامل موارد زیر است:

    1. حضرت ابراهیم (انبیاء / 60)
    2 و 3. دوست و رفیق حضرت موسى (کهف / 60و62)
    4. حضرت یوسف (یوسف/3)
    5. همراهان حضرت یوسف در زندان (یوسف/36)
    6و7. اصحاب کهف (کهف /10و 13)
    8. خدمتگزاران حضرت یوسف در زمان پادشاهى (یوسف /62)
    9و10. کنیزان مومن (نساء / 25) و (نور/33)


    قرآن درباره حضرت ابراهیم مى فرماید: «قالوا سمعنا فتى یذکر هم یقال له ابراهیم» (2) (آنان گفتند ما جوانى ابراهیم نام را شنیده ایم که بت ها را به بدى و زشتى یاد مى کرد). در شان نزول آیه فوق آمده است که: بت پرستان بعد از پایان مراسم جشن بزرگى که در بیرون شهر برگزار شده بود وقتى که به شهر بازگشتند و وارد بتخانه شدند با صحنه اى روبه رو گشتند که هوش از سرشان پرید. به جاى آن بتخانه آباد با تلى از بت هاى دست و پا شکسته و به هم ریخته مواجه گردیدند و فریادشان بلند شد که چه کسى این بلا را بر سر خدایان ما آورده است؟ گروهى که تهدیدهاى ابراهیم رانسبت به بت ها در خاطر داشتند و طرز رفتار اهانت آمیز او را با این معبودهاى ساختگى مى دانستند گفتند: ما شنیدیم جوانى از بت ها به بدى یاد مى کرد که نامش ابراهیم است. طبق بعضى از روایات حضرت ابراهیم در آن هنگام 16 سال داشت. با این حال تمام ویژگى هاى جوانمردان یعنى شجاعت، شهامت، صراحت و قاطعیت در وجودش جمع بود.(3)


    قرآن ابراهیم و پیروانش را به عنوان الگو و سرمشق نیکو معرفى مى کند و مى فرماید: «قد کانت لکم اسوة حسنة فى ابراهیم و الذین معه» (4) (همانا در ابراهیم و پیروان او براى شما الگو و سرمشق نیکویى است). همچنان که پیامبر بزرگ اسلام (ص) را الگو و سرمشق مردم مى داند: «لقد کان لکم فى رسول الله اسوة حسنه» (5) ( به تحقیق در پیامبر خدا (ص) براى شما الگو و سرمشق است).


    اصحاب کهف یکى از داستان هاى بسیار جالب و آموزنده قرآن است که در دو مورد، از آن ها به «جوان» تعبیر شده است: «اذاوى افتیة الى الکهف فقالوا ربنا اتنا من لدنک رحمة و هیئ لنامن امرنا رشدا» (6). (آنگاه که جوانان در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسألت کردند، پروردگارا در حق ما به لطف خاص خود رحمتى فرما و بر ما وسیله رشد و هدایتى کامل فراهم گردان). «نحن نقص علیک نبأهم بالحق انهم فتیة امنوا بربهم وزدناهم هدى» (7) (ما داستان اصحاب کهف را به درستى بر تو نقل مى کنیم. آنان جوانمردانى بودند که به پروردگارشان ایمان آوردند و ما بر هدایتشان افزودیم).


    داستان اصحاب کهف بسیار مفصل و جالب است. در اینجا تنها به قسمت کوتاهى از آن از زبان امام صادق (ع) اشاره مى کنیم. آن ها در زمان پادشاه جبار و گردن کشى بودند که اهل کشور خود را به بت پرستى دعوت مى کرد و هرکس دعوت او را اجابت نمى کرد به قتل مى رساند. گروهى از مردم که خداى یکتا را پرستش مى کردند و ایمان خود را پنهان داشته بودند تصمیم به هجرت از شهر خود گرفتند. در مسیر به چوپانى برخورد کردند. او را به پرستش خداى یگانه دعوت نمودند ولى نپذیرفت اما سگ چوپان به دنبال آن ها راه افتاد! و هرگز از آنان جدا نشد. آن ها در پایان روز به غارى رسیدند و تصمیم گرفتند مقدارى در غار استراحت کنند. خداوند خواب را بر آن ها چیره کرد و همان گونه که در قرآن فرموده است آن ها آن قدر خوابیدند که شاه جبار مرد و زمان گذشت. جمعیت دیگرى جاى مردم شهر را گرفتند و...(8)


    اصحاب کهف پس از خواب طولانى 309 ساله به اراده الهى بیدار شدند تا آیت و نشانه اى باشند بر رستاخیز و حق بودن زنده شدن مردگان در روز قیامت، قرآن مى فرماید: «وکذالک اعترنا علیهم لیعلموا ان وعدالله حق و ان الساعة لاریب فیها (9) (و این چنین مردم را متوجه حال آن ها کردیم تا بدانند وعده خدا حق است و در رستاخیز تردیدى نیست). قرآن از این افراد به عنوان جوان و جوانمرد یاد نموده است. در روایتى از امام صادق(ع) وارد شده که فرمودند: تمام اصحاب کهف پیر و مسن بودند و خداوند به علت ایمانشان آن ها را «جوان» نامید. کسى که به خدا ایمان آورد و تقوا پیشه نماید (جوان) و (جوانمرد) است. (10)


    در پایان بعضى از درس هاى انسان سازى آیات فوق را که براى همه به خصوص جوانان عزیز عبرت آموز است، یادآور مى شویم:
    1. شکستن سد تقلید و جدا شدن از همرنگى با محیط فاسد و داشتن استقلال فکرى در برابر اکثریت گمراه و توجه به این که اصولاً انسان باید سازنده محیط باشد نه ساخته محیط. 
    2. هجرت از محیط آلوده و تحمل انواع محرومیت و کاستى ها براى حفظ ایمان
    3. تکیه بر مشیت خدا و استمداد از لطف او و امیدوارى به رحمت و هدایت حق و امداد الهى در دشوارترین شرایط و محیط.
    4. توجه همیشگى به آخرت و زندگى پس از مرگ (11)


    پی نوشت:
    1. انعام / 59
    2. انبیاء/60
    3. تفسیر نمونه، ج 13، ص 435و ،436.
    4. ممتحنه / 4
    5. احزاب / 21
    6. کهف / 10
    7. کهف / 13
    8. تفسیر نمونه، ج 15، ص 395 و 396
    9. کهف / 21
    10. میزان الحکمه، ج 5، ص 10
    11- با استفاده از تفسیر نمونه، ج 15، ص 401 تا 403
     




    موضوع:

    نویسنده : شهید313
    چهارشنبه 93/3/21 1:57 عصر


    نویسنده : پلاک
    دوشنبه 93/3/19 12:16 عصر


    آقای روحانی اخیرا طی اظهاراتی بیان کرده بود:
    «بعضی بیکار هستند و دچار توهمات می‌شوند، عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند در حالی که نه می‌دانند دین چیست و نه آخرت. اما همیشه غصه آخرت را می‌خورند.«

     رییس‌جمهور همچنین در تحلیل تفاوت حضور دولت و مردم در مباحث اجتماعی گفت: دولت دینی خوب است اما دین دولتی جای صحبت دارد؛ حتی تبلیغ دین باید به دست عالمان، مراجع، صاحب نظران و دلسوزان انجام شود و دولت نیز حمایت لازم را انجام دهد.

    ادامه مطلب...



    موضوع:

    نویسنده : شهید313
    یکشنبه 93/3/18 2:20 عصر


    1

    مقام معظم رهبری می فرمایند: ممکن است یک جوان موفق در خانه، معیارهاى دیگرى داشته باشد؛ اما دانشجوى موفق، به حیث دانشجویى، این است...

    گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، سال 1393 با تدبیر رهبر معظم انقلاب سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیده شده که این نامگذاری نشان می‌دهد دغدغه‌های ویژه ایشان در این سال دو مولفه اساسی «اقتصاد» و «فرهنگ» هستند. اما دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب تنها محدود به سال جاری نیست و ایشان در مناسبت‌های مختلف دغدغه‌های فرهنگی خود را در حوزه‌های مختلف تبیین و تشریح نموده‌اند. با وجود این و پس از تأکیدات مکرر ایشان بر مساله فرهنگ و ضرورت توجه به آن توسط نهادهای مختلف که در سالیان متمادی مطرح شده و همچنین تذکراتی که ایشان در مورد مسایلی مانند تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی داشتند باز هم در عرصه فرهنگ کاستی‌های بسیاری وجود دارد به گونه‌ای که این مساله باعث شده ایشان فرهنگ را به عنوان یکی از مولفه‌های عنوان سال 93 مطرح کنند و این نشان از اهمیت موضوع دارد.

    ادامه مطلب...



    موضوع:

    نویسنده : شهید313
    یکشنبه 93/3/18 2:5 عصر


    ماه پشت ابر نمیمونه. بالاخره یه روز خود واقعیمون رو نشون میدیم.

    وقتی تو فرمای ثبت نام تیک مذهب رو، شیعه میزنیم اخلاقمون ، رفتارمون و... هم مثل شیعیان باشه.

    وقتی به همه میگیم مسلمونیم و ظاهرمون رو مثل مسلمونا درست کردیم واقعا مسلمون باشیم.

    وقتی ظاهرمون رو مثه بسیجیا کردیم کاری نکنیم که اسم بسیج و بسیجی خدشه دار بشه.

    برادر من اگه ریش میذاری کاری نکن که همه به حزب اللهی ها بدبین بشن .

    خواهر من اگه چادر میپوشین کاری نکنین که اسم چادر حضرت زهرا (س) خدشه دار بشه .

    اگه اومدیم دانشجوی علوم قرآن شدیم و اسم علوم قرآن رو یدک میکشیم آبروی علوم قرآن رو حفظ کنیم.

    آقا یا اسم شیعه و بسیجی و... رو از روی خودمون برداریم یا حرمتشو نگه داریم و مایه ی عزتش باشیم.

    نه اینکه ارزش این اسم ها رو از بین ببریم و مایه ی ذلتش باشیم .

     

    من اینو به خودم میگم نه به شما.اینو مینویسم که خودم مراقب اعمال و رفتارم باشم و مایه ی یادآوری خودم باشه...

    بسیجیا ، علوم قرآنیا ، شیعیان ، مسلمونا منو ببخشین.حلالم کنین...

    خدانگهدار...


    کمپوت

     




    موضوع:

    نویسنده :
    جمعه 93/3/16 2:40 عصر


     

    ایراد از چشمان من است که تو را نمی بیند ، شایدم گوش هایم ضعیف شده اند و به قول دوستانم باید عینک بزنم ، نه ، فکر کنم تقصیر زبان است که اینقدر حرفهای چیزدار می زند. اینبار باید فکری برایش بکنم ، آها تازه یادم آمد ، دستان من هم مقصرند!!!که یکبار برای آمدنت بالا نیامده ، پاها را که نگو که هر چه می کشم از اوست .

    فقط اگرآمدی خودت خبرمان کن شاید جمعه ها هم سر کار باشیم.

    اللهم عجل لولیک الفرج

    نثر:میثم اسکندری




    موضوع:

    نویسنده : حجاب فاطمی
    پنج شنبه 93/3/15 12:40 عصر


     

     

    بارالها...

    به هر ریسمانی که آویختیم برید...

    به هر شاخه ای که نشستیم شکست...

    و بر هر ستونی که تکیه زدیم، افتاد...

    تنها تویی که حق محبت را تمام و کمال، ادا می کنی...

    به ما هم الفبای محبت بیاموز...

     




    موضوع:

    نویسنده : مرصاد
    چهارشنبه 93/3/14 10:28 عصر


     

    گاهی تو را به دست باد می سپارم تا نوازش کند وجود نازنینت را…

    گاهی زیر باران خیس می شوی تا شسته شود نگاه های هرزه مانده بر تو؛ تنت زخمی است، می دانم، و باران مرحم زخم است! و گاهی زیر آفتاب داغ می سوزی و سرخ می شوی از عطش،اما همچنان بر وفاداریت به من استواری…!

    گاهی سر به زیر گرمای وجودت می کشم و تو را پناه اشک های خویش می سازم… و چه راز داری که ماجرای اشک هایم را در دلت نگاه می داری، در سکوتی ابدی! وجودت سنگری است ما بین من و آنچه با من در عناد است و تو، چه زیبا دشمنانم را نا امید می کنی، از به دست آوردن غنیمتی حتی ناچیز!

    چه خوب است که هستی نازنینم! چه خوب است که تیرگی را به جان می خری تا دنیایی زیر سایه ات روشن بماند! و چه پر ماجرایی، تاریخی برای بودنت خون داده است؛ از قرن ها پیش دغدغه بوده ای …از قرن ها پیش ارزش …!

     

    ای شاهد به جای مانده از کربلا…! ای شاهد به جای مانده از ماجرای در و دیوار و آتش…! چه والا مقامی که آقایم حسین هنگامه‌ی شهادت چشمانش نگران هتک حرمت به تو بود!

    چه گوهر مقام، که جوان های بسیار استوار بودنت را با خون خود به معامله گذاشتند، خون دادند و نفس…؛ که تو پای بر جا بمانی… که حفظ شوی ! سال هاست تن زخمی تو مرحم زخم است… ای همیشه استوار و جاودان… ای همیشه با صلابت،بمان و باز هم ایستادگی کن…

    معنای وجودت مشتی است بر دهان استکبار…مشتی است بر دهان ظلم…مشتی است بر دهان هر نگاه هرزه و از سر بی حیایی! کمتر از نود سال پیش چه بسیار بودند کسانی که از داغ دوری‌ات خانه نشین شدند،به ادعای آزادی تن به اسارت ندادند و آزاده شدند…

    این روزها رضا شاه ملعون هم در حیرت چگونگی افتخار بی تو بودن، مانده است!!! چندگاهی است نام تو را تحجر نهاده اند…غافل از آنکه در عصر حجر اصل بر بی تو بودن بوده است و سالها سپری شد تا انسان به کمال "یافتن تو" رسید؛ و حال… مضحک نیست؟هر که این روزها خود را به عصر حجر نزدیک تر می کند نامش می شود روشن فکر و مدرن…مضحک نیست؟!!!

    و می دانم …خوب می دانم این روزها وجود نازنینت در تب می سوزد…می دانم مثل همیشه در ماجراهای پر فراز و نشیب می سوزی و ایستادگی می کنی، کاش زبانی برای گفتن داشتی، زبانی برای گفتن آنچه تو را اینچنین گداخته است! دنیایی به تو مدیون است و شرمنده…و من نیز شرمنده ! شرمنده ام که تاج تو را به سر می نهم و گناهم را زیر سایه ی تو پناه می دهم، ای چادر خاکی زخمی من ! مرا ببخش که حرمتت را گاهی می شکنم…مرا ببخش که گاهی فراموش می کنم داشتن تو را به خون های بسیار مدیونم… همه ‌ی ما را ببخش…چه کسانی که بودنت را به سخره می گیرند و چه کسانی که زیر سایه تو… 

      بمان و بمان، که تو لباس پسندیده شده از سوی خدا برایم هستی، لباسی که خدای مهربانم، آن را مایه زینتم قرار داد…

    پس با عشق به خدای زیبایی ها خواندم:

    یَا بَنِی آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَیْکُمْ لِبَاسًا یُوَارِی سَوْءَاتِکُمْ وَرِیشًا وَلِبَاسُ التَّقْوَىَ ذَلِکَ خَیْرٌ ذَلِکَ مِنْ آیَاتِ اللّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ

    ای فرزندان آدم برای شما، لباس فرو فرستادیم که اندام شما را بپوشاند؛ و مایه زینت شماست؛ و لباس تقوی بهتر است؛ این از آیات خداست، باشد که متذکر شده، پندگیرند.(سوره اعراف/ آیه 26)

     




    موضوع:

    نویسنده : حجاب فاطمی
    سه شنبه 93/3/13 1:23 عصر


    یک روز، یک حدیث
    تصویر برگزیده
    تصویر برگزیده
    دوستان