کد لوگوهای سه گوشه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

www.faater110.ir

.:: نویسندگان ::.

مدیر وبلاگ: پلاک [66]


صراط الحمید [57] (@)

تسا 110 [36] (@)

خاکریز [12] (@)

تمّار [5] (@)

افسر جنگ نرم [40] (@)

مرصاد [78] (@)

متکلم وحده [23] (@)

فرهنگ قرآنی [1] (@)

چادر خاکی [4] (@)

حجاب فاطمی [55] (@)

به سوی موعود 1 [14] (@)

شهید313 [90] (@)

زینبی ام [0] (@)

علی.. [5] (@)


آرمانخواهی انسان، مستلزم صبر بر رنجهاست؛ پس برادر خوبم، برای جانبازی در راه آرمانها، یاد بگیر که در این سیاره ی رنج، صبورترین انسانها باشی. (شهید آوینی) تماس با ما

ذکر امروز
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

قرآن آنلاین به همراه ترجمه گویا

اسلام کوئست

دروس اخلاق استاد محمد شجاعی

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

آستان قدس رضوی

مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
جامعه مهدوی

مجموعه کلیپ صوتی
«جامعه ی مهدوی»
دانلود کنید:

معیارهای جامعه ی مهدوی در کلام استاد پناهیان

نحوه تربیت صحیح در جامعه مهدوی چیست؟

امام زمان علیه السلام، به خاطر چه کسانی غایب است؟

جامعه مهدوی بدی ها را ذوب می کند

در جامعه مهدوی نگاه عوامانه وجود ندارد

در جامعه مهدوی نفاق، ذلیل می شود

در جامعه مهدوی، مردم به هم محبت دارند

محبت، اسم دین من است

امام شناسی خود را قوی کنید

منبع:
www.snn.ir

موسیقی وبلاگ
آمار بازدید
  • بازدید امروز: 18
  • بازدید دیروز: 50
  • کل بازدید: 447259
  • بی بصیرتی

     

    رحیم‌پور ازغدی در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت:

     عدم بصیرت از انقلابی‌های دوآتشه ضدانقلاب‌های تمام عیار ساخت/ شعارهای امام(ره)را در روز روشن عوض می‌کنند

    رحیم‌پور ازغدی گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند با شعار دادن و کارهای احساسی می‌توانند به انقلاب خدمت کنند. گاهی برخی از همین بچه مذهبی‌ها به خاطر نداشتن معرفت در صف مقابل اسلام قرار گرفتند.

    به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» سی و یکمین نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت با حضور دکتر رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

    حسن رحیم‌پور در این مراسم گفت: یک تشکیلات انقلابی باید به مواردی پایبند باشد و اصولی را رعایت کند که این اصول هم در زندگی شخصی و هم در اجتماع آن تأثیر دارد.

    وی یکی از این اصول را حراست از تشکیلات و ضوابط سیاسی و فرهنگی دانست و گفت: این تشکل‌ها پرچم‌دار انقلاب بودند و عدم دقت در کار فرهنگی باعث شد بعضی از این تشکل‌ها نه تنها ضدانقلاب بلکه بر علیه اسلام حرکت کردند.

    وی تأکید کرد: اگر اکنون بخواهیم در باره تشکل‌های دانشجویی امروز نظر بدهیم این است که نسل شما هیچ هزینه‌ای را برای این تشکیلات نکردند و به راحتی آن را به دست آوردند در حالی که دو نسل قبل از شما مصیبت‌های زیادی کشیدند.

    رحیم‌پور ازغدی افزود: شما تا کار جدی و ویژه‌ای را برای این تشکیلات ارائه ندهید هیچ ارزشی ندارد. برای انتقال آن به نسل‌های بعد باید حداقل ده چیز به آن اضافه کرده باشید.

    وی درباره مبارزات دانشجویی تشکل‌ها در قبل از انقلاب گفت: بچه‌های این انجمن‌ها کسانی بودند که وقتی شلاق می‌خوردند پوست تنشان کنده می‌شد و استخوانشان می‌شکست بعد از انقلاب هم یک پا در دانشگاه و یک پا در جبهه بودند و یک به صد در مقابل تهاجم‌ها و اتهام‌ها می ایستادند و شما نباید فکر کنید که این تشکیلات مفت و مجانی به دست شما رسیده است.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی از این افراد، افراد مرفهی بودند که حتی خانواده‌های آنها در خارج از کشور زندگی می کردند اما هنگام انقلاب و جنگ به ایران آمدند و در محروم ترین مناطق برای مردم نوکری می‌کردند.

    وی اضافه کرد: امام راحل می فرمود مراقب باشید چه کسانی می‌خواهند به اسم اسلام حرف بزنند از این رو دقت فوق‌العاده از نظر تئوریک خیلی مهم است البته نباید فقط به انجام مناسک فکر کرد.

    رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند با شعار دادن و کارهای احساسی می توانند به انقلاب خدمت کنند. گاهی وقت‌ها برخی از همین بچه مذهبی‌ها به خاطر نداشتن معرفت در صف مقابل اسلام قرار گرفتند و تا این را نفهمید نمی‌توانید به دیگران هم کمک کنید.

    استاد حوزه و دانشگاه افزود: عبادتی که تفکر عمیق دینی در آن وجود نداشته باشد خیری در آن نیست و این سخن سخن قاطع معصومین است.

    وی ادامه داد: هدف ما نباید فقط سمینار و سخنرانی باشد و باید دنبال این باشیم که این همه فعالیت های چیزی به علم و دانش ما و دیگران اضافه کند.

    رحیم پور ازغدی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: من می ترسم از اینکه قرآن در همه جا باشد و هیچ جا نباشد یعنی فقط مضامین و خوب خواندن قرآن مطرح باشد و نه اینکه کسی تفکر کند تشکیلات انقلابی و برداری و خواهری و دوستان مکتبی خیلی مهم هستند.

    وی با اشاره به این روابط گفت: بعضی‌ها در مناسبات مذهبی خیلی داغ هستند ولی موقع امتحان مانند جنگ وقتی بدن‌های پاره پاره را می بینند فرار می‌کنند و یا اینکه همنوعان آنان دچار مشکل می شود می ترسند هزینه کنند. برادری در صحنه عمل مشخص می شود.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بعضی‌ها برای خودشان دکانی باز کرده‌اند و فکر می کنند می‌توانند از این تشکیلات به جای برسند دریغ از اینکه بخواهند قدمی برای اسلام بردارند درحالی که ملاک برادری در اسلام حق و باطل است.

    رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند برادری که در کنار تو در یک جبهه برای اسلام می‌جنگد عضوی از دین تو است و باید نسبت به آن مسئولیت داشته باشی.

    وی ادامه داد: نحوه موضع گیری‌های ما خیلی اهمیت دارد و باید دید که مخاطب ما چه کسی است و ظرفیت او چقدر است. اینکه ما هر کجا هر سخنی بگویم انقلابی نیست.

    رحیم پور ازغدی با بیان اینکه برخی با اسم واقع بینی واقع گرایی می‌کنند، در حالی که واقع گرایی درست نیست، یادآور شد: برای برخی واقع گرایی مغازه‌ای شده است تا از طریق آن به منافع خود دست یابند نه اصول و ارزش‌ها. اینگونه نباید باشد که یک روز به خاطر منافع‌مان از قشری خاص مانند جماعت آخوند حمایت کنیم و روز دیگر آخوند ستیز باشیم و یا اینکه یک روز علیه لیبرال و یک روز طرفدار لیبرال باشیم، این نحو عمل و قطب نما، قطب‌نمای قدرت است نه قطب‌نمای حقیقت.

    وی تصریح کرد: در انتقال آرمان‌ها و مفاهیم اصول خود همواره مفاهیم را طبقه بندی کرده و رعایت عقلانیت ارتباطی و تبیین مسائل را در کنار طبقه بندی مخاطب درنظر بگیرید. عاقلانه عمل کنید مخاطب شناس و زمان شناس باشید اما اصول و آرمان‌ها را فراموش نکنید.

    وی با اشاره به روایت دیگری از امام رضا(ع) در مورد تشکیلات در اسلام گفت: وقتی برای مردم حرف می زنیم باید ببینم که مخاطب ما چه کسی است اما برخی ها که دغدغه قدرت دارند و فقط به فکر خودشان هستند هر نوع حرفی را همه جا می‌زنند و هر کار دلشان می‌خواهد می کنند و این مشکل از ابتدای خلق خلقت وجود داشته است.

    این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: برخی ها به اسم مکتب طوری صحبت می کنند که مخاطب اشتباهی از مطلب برداشت می‌کند و معلوم نیست که چه اتفاقی برایش می افتد برای همین امام رضا(ع) تأکید می کند که مخاطب شناسی خیلی مهم است اما نباید از اصول فاصله بگیریم.

    رحیم پور ازغدی ادامه داد: امام رضا(ع) در جایی می‌فرمایند درود خدا بر کسانی باد که بتوانند مردم را به درستی به سمت ما سوق دهند. ما باید در یک کار تشکیلاتی کسانی را در رأس بگذاریم که از بقیه قوی تر باشند و از نظر علمی و دینی افضل تر از بقیه باشند.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اصول بعدی شاخص های تشکیلات دانشجویی گفت: ما باید طوری عمل کنیم که در دام طمع و کارهای غیرتشکیلاتی نیفتیم و کسانی که خادم ملت هستند را حذف نکنیم زیرا پیشتازان انقلاب اسلامی همیشه در اقلیت بودند و بعد از پیروزی مردم به آنها گرایش پیدا می کردند.

    وی ادامه داد: اگر پیروز می شدند تبریک می‌گفتند و اگر شکست می خوردند آن را سرزنش می کردند.

    وی در باره شرایط سیاسی دهه 60 گفت: فکر نکنید که اگر ما می‌گویم بچه های دهه 60 همه از حزب اللهی‌ها بودند. اتفاقا ما آدم‌هایی را داشتیم که بچه‌ها را مسخره می کردند و همیشه مجاهدین واقعی اسلام در یک اقلیت بودند و حتی وقت خوابیدن هم نداشتند و الان هم همین طور است و عده کمی فعالیت می کنند.

    رحیم پور ازغدی در مورد برخی از بسیجی های زمان جنگ گفت: در جبهه کسانی بودند که از نظر جثه بسیار ضعیف بودند اما مخفیانه به فرمانده می گفتند چه کاری است که هیچ کس نمی خواهد آن را انجام دهد و یا نمی تواند اگر کاری روی زمین مانده بگو ما آن را انجام دهیم و در غزه و لبنان و مصر ثمره این ایثارگری های را داریم می بینیم.

    وی افزود: ما از امام رضا(ع) یاد گرفتیم که به جز خدا به کسی تکیه نکنیم برای خدمت به مردم همت داشته باشیم اما به دست مردم نگاه نکنیم و شما می بینید که امام راحل این گونه بود و هیچ کس مانند امام این قدر فدایی نداشت.

    وی ادامه داد: شهدای ما در  حال شهادت خودشان را بدهکار می دانستند و به جای اینکه گلایه کنند به دیگران امید می دادند تا پرچم مکتب اسلام زمین نیفتد.

    رحیم‌پور ازغدی افزود: در مورد شهید بهشتی هم باید بگویم ایشان بیشتر از همه مورد ظلم واقع شد و حتی بچه مذهبی ها می گفتند نکند این حرف ها در موردش راست باشد و از او نباید دفاع کرد چون بهشتی یک آخوند باعرضه بود اما از آخوند بی عرضه همه تعریف می کنند. شهید بهشتی عالمی بود که به چهار زبان صحبت می کرد و در برخی موارد صاحب نظر بود و به خاطر اینکه لباس روحانیت داشت با آن مخالف بودند. بهشتی در مقابل همه قدرت های فاسد ایستاد این یعنی اتکا به خداوند.

    وی افزود: امام(ره) هم همین طور بود خمینی کبیر می گفت اگر تمام مردم که درود بر خمینی می‌گویند یک روز مرگ بر خمینی هم بگویند ذره‌ای به من تأثیر ندارد و با تمام توان به راه خودم ادامه می دهم.

    رحیم پور ازغدی درباره یکی دیگر از اصول تشکیلاتی گفت: امانت داری یکی از این اصول است و باید توجه کنیم که آدم های که با آنها کار می کنیم چنین خصوصیتی داشته باشند و امام رضا (ع) در این باره نصایح زیادی را بیان فرمودند ما در عمل باید ببینیم این افراد چگونه هستند.

    وی در پایان اظهار داشت: بسیاری شعارهای امام را در روز روشن عوض کردند. ما در هیچ یک از سخنان امام در عرصه سیاست خارجه یک کلمه تنش زدایی نداریم و همه آن صدور انقلاب بوده است.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مسائل داخلی شعار جامعه مدنی خواست جامعه لیبرال سرمایه گذاری است و همه ایدئولوگ‌های آن لاییک هستند.اما یک مرتبه دیدیم شعارهایی از این دست به جای شعارهای انقلاب و امام مطرح شد.




    موضوع:

    نویسنده : شهید313
    یکشنبه 93/6/23 12:43 صبح


    یک روز، یک حدیث
    تصویر برگزیده
    تصویر برگزیده
    دوستان