کد لوگوهای سه گوشه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

www.faater110.ir

.:: نویسندگان ::.

مدیر وبلاگ: پلاک [66]


صراط الحمید [57] (@)

تسا 110 [36] (@)

خاکریز [12] (@)

تمّار [5] (@)

افسر جنگ نرم [40] (@)

مرصاد [78] (@)

متکلم وحده [23] (@)

فرهنگ قرآنی [1] (@)

چادر خاکی [4] (@)

حجاب فاطمی [55] (@)

به سوی موعود 1 [14] (@)

شهید313 [90] (@)

زینبی ام [0] (@)

علی.. [5] (@)


آرمانخواهی انسان، مستلزم صبر بر رنجهاست؛ پس برادر خوبم، برای جانبازی در راه آرمانها، یاد بگیر که در این سیاره ی رنج، صبورترین انسانها باشی. (شهید آوینی) تماس با ما

ذکر امروز
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

قرآن آنلاین به همراه ترجمه گویا

اسلام کوئست

دروس اخلاق استاد محمد شجاعی

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

آستان قدس رضوی

مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
جامعه مهدوی

مجموعه کلیپ صوتی
«جامعه ی مهدوی»
دانلود کنید:

معیارهای جامعه ی مهدوی در کلام استاد پناهیان

نحوه تربیت صحیح در جامعه مهدوی چیست؟

امام زمان علیه السلام، به خاطر چه کسانی غایب است؟

جامعه مهدوی بدی ها را ذوب می کند

در جامعه مهدوی نگاه عوامانه وجود ندارد

در جامعه مهدوی نفاق، ذلیل می شود

در جامعه مهدوی، مردم به هم محبت دارند

محبت، اسم دین من است

امام شناسی خود را قوی کنید

منبع:
www.snn.ir

موسیقی وبلاگ
آمار بازدید
  • بازدید امروز: 10
  • بازدید دیروز: 20
  • کل بازدید: 447096
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    آیا نقد توافق نامه ژنو ممنوع است؟

    افسران - صم بکم عمی فهم لا یعقلون ...

    قطعاً جواب ما، ناشی از نگاه به شخصیت انسان خواهد بود.

    آیا ذات پرسشگر انسانی با پذیرش بدون اما و اگر توافق نامه سازگار است؟

    آیا با این حرکت شخصیت مسلمان ایرانی را به  یک شهروند عادی قرون وسطائی تقلیل نداده ایم؟

    آیا نباید فارغ از موفقیت یا عدم آن، همگام با نقد توافق نامه، نقاط قوت وضعف آن برای جامعه تبیین گردد؟

     در این رابطه، به نقل دیدگاه امام خامنه ای مد ظله العالی درباره نقد- بیان نکات مثبت در کنار نکات منفی-  فعالیت های دولت ( با محوریت دانشجو و دانشگاه) می پردازیم:  

       

     آیا نقد توافق نامه ژنو ممنوع است؟

    قطعاً جواب ما، ناشی از نگاه به شخصیت انسان خواهد بود.

    آیا ذات پرسشگر انسانی با پذیرش بدون اما و اگر توافق نامه سازگار است؟

    آیا با این حرکت شخصیت مسلمان ایرانی را به  یک شهروند عادی قرون وسطائی تقلیل نداده ایم؟

    آیا نباید فارغ از موفقیت یا عدم آن، همگام با نقد توافق نامه، نقاط قوت وضعف آن برای جامعه تبیین گردد؟

     در این رابطه، به نقل دیدگاه امام خامنه ای مد ظله العالی[1] درباره نقد- بیان نکات مثبت در کنار نکات منفی-  فعالیت های دولت ( با محوریت دانشجو و دانشگاه) می پردازیم: تحرک سیاسی در دانشگاه، واجب ولازم است. اصلاً نباید از آن اجتناب کرد و نبایستی از آن ترسید، و نبایستی اجازه داد که خاموش بشود... نباید جلوی انتقاد را گرفت؛ می خواهند انتقاد بکنند، بکنند؛ اما نباید خصمانه باشد... نباید هر کاری که دولت کرد، بگویند نه، این درست نیست! اما این طور هم نباشد که هر کاری می کنند، بگویند بله!

    حال برای تعمیق موضوع، به یکی از فرمایشات  معروف امیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام در نهج البلاغه -  که بیشتر درباب بصیرت امت اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است - با نگاهی نو استناد می کنیم:                                                                                                                                                  « ألا و لا یحمل هذا العلم إلا اهل البصر و الصبر»                                                                                                                          

    حضرت امیر علیه السلام، بصیرت را بر صبر (بخوانید سکوت در مقابل توافق نامه ژنو) مقدم کرده اند؛ و این بدین معناست که صبر به خودی خود ارزش ذاتی ندارد.  صبر موقعی ارزش دارد که در راستای هدف و همراه با معرفت و آگاهی باشد. صبر را اگر مستقل از پیش فرض بصیرت بدانیم، چیزی نخواهد بود جز؛ انفعال و گوشه گیری! به نظر نگارنده معنای دقیق صبر اینگونه می تواند یاشد: حرکت به سمت قله، همراه با معرفت به شدائد و سختی های راه و در زیر سایه ولایت نورانی  الله،  نه ولایت ظلمانی طاغوت درون و برون و با ایمان و امید به ظفر الهی. همین معنای صبر را می توان در چارچوب های مختلف سبک زندگی فردی و اجتماعی در خانواده اسلامی ایرانی، به منص? ظهور گذاشت. از این رو، چنین صبری است که زندگی را شیرین کرده و به آن تحرک و چابکی و  نشاط معنوی می بخشد. حال به نظر شما دعوت به سکوت، انفعال، خویشتن داری کاذب و... در نقد عملکرد تیم مذاکره کننده توافق ژنو، چیزی به جز استحمار شخصیت شخیص آدمی هست یا نه؟

    *شبهه: آیا به واقع تقدیر امام خامنه ای مد ظله العالی از دولت و تیم مذاکره کننده، به معنای اتمام حجت برای دیگران نمی باشد؟

    در جواب می گوئیم خیر! در این رابطه ذکر چند نکته ضروری است:

    1)      جایگاه و شأن رهبری انقلاب اسلامی: معظم له، علاوه بر اینکه،  یک شخصیت تیز بین و نکته سنج می باشند، به اقتضاء شرایط زمانی و مکانی کشور و تحولات منطقه ای وجهانی، از بیان و ابراز هر دیدگاهی اعتذار می کنند. به عنوان نمونه در انتخبات 24 خرداد امسال، ایشان به کرات می فرمودند که هیچ کس از رأی بنده در انتخابات اطلاعی ندارد، حتی خانواده و نزدیکانم! (اما در همین انتخابات و سایر عرصه های نظام اسلامی، علاوه بر اینکه دیگران را دعوت به تحقیق برای رسیدن به معرفت می کردند، بیان می داشتند که اگر افرادی وقت یا امکان تحقیق ندارند، می توانند به افراد مورد وثوقی در میان نزدیکان مراجعه کنند.)

    2)      سیاست حمایت از دولت: رهبری فرزان? انقلاب اسلامی، از زمان شروع زعامتشان تاکنون، بارها و بارها، از این دولت به آن دولت، تأکید فرموده اندکه سیاست بنده، بر حمایت از دولتِ برخواسته از رأی مردم است. پس چنین نتیجه می گیریم که موازی کاری در دیدگاه امام خامنه ای مد ظله العالی که ما به ازاء آن، سوءاستفاده دشمن است، در هر شرایطی لازم نیست؛ مگر آنکه پای اصول اساسی نظام و پایمال شدن خون شهداء در میان باشد. به عنوان نمونه، در جریان توافق هسته ای سعدآباد، در اوایل ده? 80، با اینکه مثل امروز، نقد های به جائی به دولت و تیم مذاکره کننده وقت وارد میشد، اما معظم له بر سیاست حمایت از دولت پافشاری فرمودند. البته این سع? صدر ایشان موقعی که پای مصالح عالی نظام  و سرنوشت آیندگان این مرز و بوم به میان آمد، یک لحظه تاب نیاورد و حکم به باز شدن تأسیسات هسته ای دادند.

    3)      عدم دخالت در جزئیات: امام خامنه ای مد ظله العالی، در دیداراخیری که با فرمانده هان بسیجی سراسر کشور داشتند، علاوه بر اینکه فرمودند سیاست بنده بر حمایت از دولت است، به نکت? ظریفی هم اشاره کردند. و آن این بود که:«بنده در جزئیات دخالت نمی کنم.» البته با اشراف سطحی نسبت به علوم بلاغت، علاوه بر اشراف به فصاحت و بلاغت بیانات معظم له، به این نکته پی می بریم که این فرمایش ایشان منطوق کلام (ظاهر) است و مفهوم کلام (باطن) چیز دیگری است. و آن عبارت است از اینکه: «بله، درست است که بنده به علت یک سری اقتضائات در برخی از مسائل دخالت نمی کنم، اما این بدین معنی نیست که؛ اهالی رسانه، تشکل های دانشجوئی، فعالان سیاسی و حتی مردم عادی از زیر این مسؤلیت شانه خالی کنند.»

    4)     تقدیر فقط از مرقوم? رئیس دولت تدبیر و امید بوده و لاغیر: پس از پایان مذاکرات 1+5 و ایران اسلامی، رئیس دولت در اقدامی شتاب زده نسبت به رهبری انقلاب اسلامی بیان داشتند که در جریان مذاکرات ژنو، حقوق ملت ایران اسلامی و از جمله حق غنی سازی به مانند سایر کشورها به رسمیت شناخته شده است. اما ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که رئیس جمهور و وزیر خارجه دولت مستکبر آمریکا، حق غنی سازی ایران اسلامی را انکار کردند. حال با وضعیت پیش رو، و خط پایداری بر حقوق ملت ایران اسلامی در بیانات امام خامنه ای مدظله العالی، می توان انتظار خوشوقتی معظم له را در شرایط کنونی داشت؟!                              

     به راستی که تاریخ، معلم آیندگان خواهد بود.

     



    [1] .  دیدار با رؤسای دانشگاه های سراسر کشور،06/12/1376                                                                                                                     




    موضوع:

    نویسنده : به سوی موعود 1
    یکشنبه 92/10/22 11:16 صبح


    یک روز، یک حدیث
    تصویر برگزیده
    تصویر برگزیده
    دوستان